Thessaloniki Helexpo Forum - Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης & ΔΕΘ-Helexpo

Thessaloniki Helexpo Forum - Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης & ΔΕΘ-HelexpoThessaloniki Helexpo Forum - Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης & ΔΕΘ-HelexpoThessaloniki Helexpo Forum - Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης & ΔΕΘ-HelexpoThessaloniki Helexpo Forum - Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης & ΔΕΘ-Helexpo

Την έμφαση που δίνει το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης στους τομείς των μεταφορών και της αγροδιατροφής, στους οποίους η Ιταλία διαθέτει καλές πρακτικές, ενώ είναι ιδιαίτερα σημαντικοί και για την Ελλάδα, υπογράμμισε ο πρόεδρός του, κ. Χρήστος Σαραντόπουλος, ανοίγοντας τις εργασίες του Thessaloniki Helexpo Forum στην πέμπτη και τελευταία του ημέρα. Τα σημερινά πάνελ αποτελούν συνδιοργάνωση του Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και της ΔΕΘ-Helexpo.

Στις αερομεταφορές και τον σιδηρόδρομο αναφέρθηκε ο αναπληρωτής Τομεάρχης Υποδομών-Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Χρήστος Γιαννούλης, στο πλαίσιο του πάνελ «Μεταφορές & Έξυπνη Κινητικότητα». Συγκεκριμένα, εξήρε τις προσπάθειες της Aegean Airlines, τονίζοντας πως επένδυσε στην επιμόρφωση του προσωπικού και δημιούργησε ένα υβριδικό και πρωτοποριακό πρόγραμμα παραγωγής νέων στελεχών για τον ανανεωμένο στόλο της. Τη στιγμή όμως που σήκωσε ένα δυσανάλογο μεταφορικό έργο στους ώμους της, όπως είπε, δεν υπήρχε η ανάλογη στήριξη από την επίγεια εξυπηρέτηση. Όσο για τις σιδηροδρομικές μεταφορές τόνισε πως έχει λείψει μια εθνική συνεννόηση.

Την αίσθησή του πως η Aegean Airlines βάζει ένα λιθαράκι στην εξέλιξη της Θεσσαλονίκης μετέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Δημήτρης Γερογιάννης. Σημείωσε δε πως η Θεσσαλονίκη λόγω της γεωγραφικής της θέσης και της εγγύτητάς της με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη, αλλά και με δεδομένο ότι βρίσκεται στην τομή δύο βασικών οδικών αξόνων, έχει να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο, τον οποίο έχει αρχίσει ήδη να αναλαμβάνει. Ο κ. Γερογιάννης τόνισε επίσης πως η πόλη ήταν πάντα και παραμένει σημαντικό κέντρο δραστηριότητας για την εταιρεία, η οποία δείχνοντας την προσήλωσή της πρόσθεσε έξι νέους προορισμούς το καλοκαίρι και τρεις νέες χώρες που θα διατηρηθούν και τον χειμώνα. Έκανε μάλιστα γνωστό πως στη μόνιμη βάση απασχόλησης που διαθέτει η Aegean Airlines στη Θεσσαλονίκη έρχεται να προστεθεί ένα remote call center. Στο πλαίσιο αυτό έχουν προσληφθεί άτομα που ζουν στη Θεσσαλονίκη και θα εργάζονται από το σπίτι τους σαν να βρίσκονταν στο τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας στην Αθήνα.

Μεταξύ άλλων σημείωσε πως οι συνδυασμένες μεταφορές για τη χώρα μας δεν είναι κάτι ευκταίο ή επιθυμητό, αλλά μια αναγκαιότητα.

Στην καινούρια εμπορική πλατφόρμα της Hellenic Train, κάτι πολύ περισσότερο από ένα σύστημα έκδοσης εισιτηρίων, που θα προχωρήσει εντός των επόμενων δύο τριών μηνών, αλλά και στις διευκολύνσεις που θα προσφέρει στον επιβάτη αναφέρθηκε με τη σειρά του ο εμπορικός διευθυντής επιβατών της Hellenic Train-FSI Group, κ. Θεόδωρος Τόλιας. Στο πλαίσιο αυτής, όπως είπε, ο επιβάτης θα μπορεί για παράδειγμα να αλλάξει το εισιτήριό του μόνος του από το κινητό του χωρίς να χρειάζεται το εκδοτήριο και χωρίς να χάνει κάτι, ούτε χρήματα ούτε χρόνο. Επίσης, σε λίγους μήνες θα υπάρξει λύση για off line πωλήσεις εισιτηρίων εντός του τρένου, αφού με δεδομένο ότι δεν υπάρχει wi-fi, δεν μπορεί σήμερα να πωληθεί εισιτήριο εντός του τρένου με πιστωτική.

Σύμφωνα με τον κ. Τόλια, η πλατφόρμα αυτή θα επιτρέψει στη Hellenic Train να υιοθετήσει ένα σύστημα crm, που θα οδηγήσει στο χτίσιμο δεδομένων και ακολούθως στη δημιουργία συστημάτων loyalty.

Την παροχή κινήτρων στον κόσμο ώστε να χρησιμοποιεί μέσα μαζικής μεταφοράς υποστήριξε η επικεφαλής πωλήσεων Κεντρικής, Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης της HITACHI RAIL STS, κα Barbara Ferrari, η οποία τόνισε πως, παρόλο που στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλη προσφορά μέσων μαζικής μεταφοράς, οι χρήστες δεν βλέπουν ακόμα σύνδεσή τους, ενώ δεν έχουν πρόσβαση σε όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες, οπότε προτιμούν να παίρνουν το αυτοκίνητό τους. Αναφέρθηκε επίσης στο σύστημα smart ticketing της εταιρείας, που στόχο έχει να διευκολύνει τις καθημερινές μετακινήσεις.

Η έξυπνη κινητικότητα είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στις πόλεις, είμαστε όμως μακριά, καθώς απαιτεί έξυπνες υποδομές και αυτές έρχονται με αργούς ρυθμούς, όπως ανέφερε η αναπληρώτρια διευθύντρια IMET-διευθύντρια ερευνών και επικεφαλής Τομέα Β: «Υποδομές και Δίκτυα, Βιώσιμη Κινητικότητα και Εμπορευματικές Μεταφορές», Δρ Γεωργία Αϋφαντοπούλου.

Στο σύστημα για τα διόδια που έχει αναπτύξει η MOVYON και που έχει αρχίσει να εγκαθίσταται σε όλη την Ευρώπη αναφέρθηκε ο πρόεδρος της θυγατρικής της, MOVYON South East Europe, κ. Francesco Bandinelli. Η MOVYON South East Europe είναι μια νεοφυής επιχείρηση, μέλος του ομίλου των αυτοκινητοδρόμων της Ιταλίας. Αναφερόμενος στην Ελλάδα ο κ. Bandinelli τόνισε πως η χώρα διανύει μια εξαιρετική φάση καινοτομίας και εξέλιξης τόσο στις υποδομές όσο και στην προσέγγιση στον τελικό καταναλωτή.

Την πρόθεση δημιουργίας μιας ακαδημίας στην Ελλάδα, ώστε να γίνει η Hellenic Train μοχλός έρευνας στις μεταφορές και να βοηθήσει τη χώρα μας να διαδραματίσει τον ρόλο που της αρμόζει λόγω της γεωπολιτικής της θέσης, αλλά και να συμβάλλει στη βελτίωση των εμπορευματικών μεταφορών έκανε γνωστή ο πρόεδρος της εταιρείας, καθηγητής Dario Lo Bosco. Επίσης, ανέφερε πως στόχος της Hellenic Train είναι με επίκεντρο τον πελάτη, τον τουρίστα, τον επιβάτη, να βελτιώσει τις υφιστάμενες υπηρεσίες της και να δημιουργήσει νέες με βάση την υψηλή τεχνολογία.